Родителям
«Якая прыгожая і цудоўная краіна, дзе мы жывем»
Паважаныя бацькі! Мы вельмі спадзяемся, што з вашай дапамогай дзеці даведаюцца шмат новага і цікавага аб сваёй краіне, яе прыродзе, горадзе і яго славутасцях, вядомых людзях роднай зямлі.
Мы спадзяемся, што вы актыўна ўключыцеся ў адукацыйны працэс. Прапануем займальныя гульні і заданні для дзяцей. Запрашаем да сумеснай дзейнасці!
Тэма: "Карта Радзімы»
Гутарка:
- Як называецца краіна, у якой мы жывем?
- З якімі краінамі мяжуе Рэспубліка Беларусь?
- Як называюцца людзі, якія жывуць у Расіі? Польшчы? Літве?Украіне?
- Як называецца галоўны горад нашай краіны?
- Якія беларускія гарады табе вядомыя?
- Што абазначаюць тоненькія сінія лініі і блакітныя плямы на карце нашай краіны? (Рэкі і азёры.)
- Якія Рэкі і азёры ты ведаеш?
- Які колер пераважае на карце нашай краіны? (Зялёны.)
- Што пазначана на карце зялёным колерам? (Лясы, палі, лугі.)
- Якія ты ведаеш запаведнікі Беларусі? (Бярэзінскі запаведнік, Белавежская і Налібоцкая пушчы і т. д.)
- Як адным словам назваць людзей, якія жывуць у Беларусі?
- Як называюць жыхароў Мінска, Гомеля, Віцебска і т. д.?
- Дзе ў Беларусі здабываюць соль? (У Салігорску, Мазыры.)
Заданне:
- Разам з дзіцем разгледзьце карту Беларусі і знайдзіце на ёйсамыя буйныя гарады, рэкі, азёры нашай краіны; вырашыце праблемнаепытанне: "Чаму нашу рэспубліку называюць сінявокай?».
- Хай ваша дзіця знойдзе на карце Белавежскую пушчу, Бярэзінскізапаведнік, возера Нарач, рака Нёман і г. д.
- Раскажыце дзіцяці аб краінах, якія мяжуюць з нашай республі-кай, па магчымасці разгледзьце іх сцяг, герб, нацыянальную вопратку.
- Звярніце ўвагу на наша супрацоўніцтва з імі.
- Пазнаёмце дзіця з абласнымі цэнтрамі (Брэст, Віцебск,
- Гомель, Гродна, Мінск, Магілёў) , з іх славутасцямі,культурнымі цэнтрамі, прамысловымі прадпрыемствамі.
- Раскажыце аб сваіх продках, аб месцы іх жыхарства.
- Складзіце фотакалаж з сямейных фатаграфій " Я падарожнічаю па краіне".
- Пагуляйце на вольным часе ў гульні: "Знайдзі Рэспубліку Беларусь на карце свету", " дзе я жыву?", "Хто дзе жыве" (у Менску — менчукі,...).
Тэма: "Прырода роднага краю»
Гутарка:
- Чаму нашу краіну называюць сінявокай? (У нас шмат прыгожыхрэк і азёр.)
- Якія рэкі, азёры ты ведаеш? (Нёман, Нарач і інш.)
- Чаму лес называюць багаццем Беларусі? (У лясах растуць роз-ныя расліны і водзіцца шмат звяроў і птушак.)
- Якую карысць прыносяць дрэвы прыродзе і чалавеку? (Ачышчаюць паветра, стрымліваюць каранямі глебу, служаць абаронай і жыллём дляптушак і некаторых жывёл, з'яўляюцца будаўнічым матэрыялам.)
- Якія дрэвы растуць у Беларусі?
- Ці могуць пальмы расці ў нашай краіне?
- Якія жывёлы жывуць у беларускіх лясах?
- Якія жывёлы самыя моцныя і вялікія?
- Якія птушкі жывуць на тэрыторыі нашай рэспублікі?
- З якой расліны людзі робяць адзенне, абрусы і г. д. (Лён.)
- Якія запаведнікі Беларусі ты ведаеш? Які з іх самы вялікі?
- Як чалавек клапоціцца аб ахове прыродных багаццяў нашай краіны? (Рэдкія і знікаючыя расліны і жывёлы занесены ў Чырвоную кнігу)
- Якія Карысныя выкапні здабываюць у Беларусі?
- Дзе здабываюць соль? Дзе і для чаго людзі яе выкарыстоўваюць?
Заданне:
- Разгледзьце з дзецьмі ілюстрацыі, кнігі, энцыклапедыі аб роднай прыродзе.
- Разам з дзіцем разгледзьце карту Беларусі і знайдзіце на ёйсамыя буйныя гарады, рэкі, азёры нашай краіны; вырашыце праблемнаепытанне: "чаму нашу рэспубліку называюць сінявокай?»
- Наведайце Музеі прыроды і экалогіі Рэспублікі Беларусь.
- Складзіце фотакалаж з сямейных альбомаў " Як я сябрую з прыродайроднага краю"»
- Па магчымасці разгледзець птушак і жывёл у прыродзе. У якасціэкскурсіі наведайце заапарк.
- Пагуляйце на вольным часе ў гульні: "Хто дзе жыве?"«"Што дзе расце?»,"Назаві дрэва па яго лісточку«,»Назаві жывёлу па яго руху".
- Загадайце загадкі пра расліны і жывёл Беларусі.
- Наведайце запаведнікі (Бярэзінскі запаведнік, Белавежская пушча).
- Раскажыце дзіцяці аб Чырвонай кнізе Рэспублікі Беларусь, разгледзьце ілюстрацыі раслін і жывёл, занесеных у яе.
- Выхоўвайце любоў і цікавасць да роднай прыроды, жаданне прыняцьактыўны ўдзел у яе ахове
Тэма: "Сімвалы Беларусі»
Гутарка:
- Якія сімвалы ёсць у кожнай дзяржавы?
- Што намалявана на гербе Рэспублікі Беларусь? ( Прамяні ўзыходзячага сонца, зямны шар, абвітыячырвона-зялёнай стужкай снапы каласоў, у якія ўплецены кветкілёну і канюшыны, чырвоная зорачка.)
- Што абазначае кожны малюнак?
- Дзе можна ўбачыць герб? (На вельмі важных дакументах, пашпартах, на будынках урадавых і дзяржаўных устаноў.)
- Колькі колераў мае беларускі сцяг? (Тры-чырвоны, зялёны, белы.)
- Што сімвалізуе кожны колер на нашым сцягу?
- З якіх геаметрычных фігур выкананы арнамент на нашым сцягу? (Ромбы вялікія і маленькія.)
- Дзе можна ўбачыць такі арнамент? (На вопратцы, посудзе і інш.)
- Як называецца галоўная мелодыя нашай краіны? (Гімн.)
- Як трэба слухаць гімн сваёй краіны? (Стаяць.)
Заданне:
- Разам з дзіцем разгледзьце малюнак герба Рэспублікі
- Беларусь. Хай ён раскажа, што намалявана на гербе.
- Растлумачце, што ўсе, намаляванае на гербе, мае сваё значэнне.
- Раскажыце дзецям, што пазначае вянок з каласоў, лён, канюшына і т. д.
- Прапануеце дзіцяці параўнаць гербы Беларусі і іншых краін.
- Разгледзьце сцяг нашай рэспублікі або яго малюнак, звярніцеувага на колеры сцяга і на беларускі арнамент. Растлумачце сэнскожнага колеру на сцягу.
- Спытайце, дзе яшчэ можна ўбачыць беларускі арнамент (на вопратцы,посудзе, фасадах дамоў).
- Пагаворыце аб гераічным мінулым Беларусі.
- Паслухайце запіс Дзяржаўнага гімна Рэспублікі Беларусь.Растлумачце, што гэта галоўная мелодыя нашай краіны.
Права и обязанности родителей
Меню раздела