Родителям

«Якая прыгожая і цудоўная краіна, дзе мы жывем»

Паважаныя бацькі! Мы вельмі спадзяемся, што з вашай дапамогай дзеці даведаюцца шмат новага і цікавага аб сваёй краіне, яе прыродзе,  горадзе і яго славутасцях,  вядомых людзях роднай зямлі.

Мы спадзяемся, што вы  актыўна ўключыцеся ў адукацыйны працэс. Прапануем займальныя гульні і заданні для дзяцей. Запрашаем да сумеснай дзейнасці!

Тэма: "Карта Радзімы»

Гутарка:

  1. Як называецца краіна, у якой мы жывем?
  2. З якімі краінамі мяжуе Рэспубліка Беларусь?
  3. Як называюцца людзі, якія жывуць у Расіі? Польшчы? Літве?Украіне?
  4. Як называецца галоўны горад нашай краіны?
  5. Якія беларускія гарады табе вядомыя?
  6. Што абазначаюць тоненькія сінія лініі і блакітныя плямы на карце нашай краіны? (Рэкі і азёры.)
  7. Якія Рэкі і азёры ты ведаеш?
  8. Які колер пераважае на карце нашай краіны? (Зялёны.)
  9. Што пазначана на карце зялёным колерам? (Лясы, палі, лугі.)
  10. Якія ты ведаеш запаведнікі Беларусі? (Бярэзінскі запаведнік, Белавежская і Налібоцкая пушчы і т. д.)
  11. Як адным словам назваць людзей, якія жывуць у Беларусі?
  12. Як называюць жыхароў Мінска, Гомеля, Віцебска і т. д.?
  13. Дзе ў Беларусі здабываюць соль? (У Салігорску, Мазыры.)

Заданне:

  1. Разам з дзіцем разгледзьце карту Беларусі і знайдзіце на ёйсамыя буйныя гарады, рэкі, азёры нашай краіны; вырашыце праблемнаепытанне: "Чаму нашу рэспубліку называюць сінявокай?».
  2. Хай ваша дзіця знойдзе на карце Белавежскую пушчу, Бярэзінскізапаведнік, возера Нарач, рака Нёман і г. д.
  3. Раскажыце дзіцяці аб краінах, якія мяжуюць з нашай республі-кай, па магчымасці разгледзьце іх сцяг, герб, нацыянальную вопратку.
  4. Звярніце ўвагу на наша супрацоўніцтва з імі.
  5. Пазнаёмце дзіця з абласнымі цэнтрамі (Брэст, Віцебск,
  6. Гомель, Гродна, Мінск, Магілёў) , з іх славутасцямі,культурнымі цэнтрамі, прамысловымі прадпрыемствамі.
  7. Раскажыце аб сваіх продках, аб месцы іх жыхарства.
  8. Складзіце фотакалаж з сямейных фатаграфій " Я падарожнічаю па краіне".
  9. Пагуляйце на вольным часе ў гульні: "Знайдзі Рэспубліку Беларусь на карце свету", " дзе я жыву?", "Хто дзе жыве" (у Менску — менчукі,...).

Тэма: "Прырода роднага краю»

Гутарка:

  1. Чаму нашу краіну называюць сінявокай? (У нас шмат прыгожыхрэк і азёр.)
  2. Якія рэкі, азёры ты ведаеш? (Нёман, Нарач і інш.)
  3. Чаму лес называюць багаццем Беларусі? (У лясах растуць роз-ныя расліны і водзіцца шмат звяроў і птушак.)
  4. Якую карысць прыносяць дрэвы прыродзе і чалавеку? (Ачышчаюць паветра, стрымліваюць каранямі глебу, служаць абаронай і жыллём дляптушак і некаторых жывёл, з'яўляюцца будаўнічым матэрыялам.)
  5. Якія дрэвы растуць у Беларусі?
  6. Ці могуць пальмы расці ў нашай краіне?
  7. Якія жывёлы жывуць у беларускіх лясах?
  8. Якія жывёлы самыя моцныя і вялікія?
  9. Якія птушкі жывуць на тэрыторыі нашай рэспублікі?
  10. З якой расліны людзі робяць адзенне, абрусы і г. д. (Лён.)
  11. Якія запаведнікі Беларусі ты ведаеш? Які з іх самы вялікі?
  12. Як чалавек клапоціцца аб ахове прыродных багаццяў нашай краіны? (Рэдкія і знікаючыя расліны і жывёлы занесены ў Чырвоную кнігу)
  13. Якія Карысныя выкапні здабываюць у Беларусі?
  14. Дзе здабываюць соль? Дзе і для чаго людзі яе выкарыстоўваюць?

Заданне:

  1. Разгледзьце з дзецьмі ілюстрацыі, кнігі, энцыклапедыі аб роднай прыродзе.
  2. Разам з дзіцем разгледзьце карту Беларусі і знайдзіце на ёйсамыя буйныя гарады, рэкі, азёры нашай краіны; вырашыце праблемнаепытанне: "чаму нашу рэспубліку называюць сінявокай?»
  3. Наведайце Музеі прыроды і экалогіі Рэспублікі Беларусь.
  4. Складзіце фотакалаж з сямейных альбомаў " Як я сябрую з прыродайроднага краю"»
  5. Па магчымасці разгледзець птушак і жывёл у прыродзе. У якасціэкскурсіі наведайце заапарк.
  6. Пагуляйце на вольным часе ў гульні: "Хто дзе жыве?"«"Што дзе расце?»,"Назаві дрэва па яго лісточку«,»Назаві жывёлу па яго руху".
  7. Загадайце загадкі пра расліны і жывёл Беларусі.
  8. Наведайце запаведнікі (Бярэзінскі запаведнік, Белавежская пушча).
  9. Раскажыце дзіцяці аб Чырвонай кнізе Рэспублікі Беларусь, разгледзьце ілюстрацыі раслін і жывёл, занесеных у яе.
  10. Выхоўвайце любоў і цікавасць да роднай прыроды, жаданне прыняцьактыўны ўдзел у яе ахове

Тэма: "Сімвалы Беларусі»

Гутарка:

  1. Якія сімвалы ёсць у кожнай дзяржавы?
  2. Што намалявана на гербе Рэспублікі Беларусь? ( Прамяні ўзыходзячага сонца, зямны шар, абвітыячырвона-зялёнай стужкай снапы каласоў, у якія ўплецены кветкілёну і канюшыны, чырвоная зорачка.)
  3. Што абазначае кожны малюнак?
  4. Дзе можна ўбачыць герб? (На вельмі важных дакументах, пашпартах, на будынках урадавых і дзяржаўных устаноў.)
  5. Колькі колераў мае беларускі сцяг? (Тры-чырвоны, зялёны, белы.)
  6. Што сімвалізуе кожны колер на нашым сцягу?
  7. З якіх геаметрычных фігур выкананы арнамент на нашым сцягу? (Ромбы вялікія і маленькія.)
  8. Дзе можна ўбачыць такі арнамент? (На вопратцы, посудзе і інш.)
  9. Як называецца галоўная мелодыя нашай краіны? (Гімн.)
  10. Як трэба слухаць гімн сваёй краіны? (Стаяць.)

Заданне:

  1. Разам з дзіцем разгледзьце малюнак герба Рэспублікі
  2. Беларусь. Хай ён раскажа, што намалявана на гербе.
  3. Растлумачце, што ўсе, намаляванае на гербе, мае сваё значэнне.
  4. Раскажыце дзецям, што пазначае вянок з каласоў, лён, канюшына і т. д.
  5. Прапануеце дзіцяці параўнаць гербы Беларусі і іншых краін.
  6. Разгледзьце сцяг нашай рэспублікі або яго малюнак, звярніцеувага на колеры сцяга і на беларускі арнамент. Растлумачце сэнскожнага колеру на сцягу.
  7. Спытайце, дзе яшчэ можна ўбачыць беларускі арнамент (на вопратцы,посудзе, фасадах дамоў).
  8. Пагаворыце аб гераічным мінулым Беларусі.
  9. Паслухайце запіс Дзяржаўнага гімна Рэспублікі Беларусь.Растлумачце, што гэта галоўная мелодыя нашай краіны.

 

 

свернуть

Права и обязанности родителей